Pracownicy MOPS w Tomaszowie Mazowieckim przeszkoleni w temacie pracy z trudnym podopiecznym

Za nami pierwsze szkolenie realizowane w ramach projektu pn. Tomaszowskie Centrum Usług Środowiskowych. Dnia 22 października odbyło się szkolenie pn. Praca z trudnym i roszczeniowym podopiecznym. Odbiorcami spotkania byli pracownicy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tomaszowie Mazowieckim.
Celem szkolenia było nabycie skutecznych metod rozpoznawania i radzenia sobie z trudnymi sytuacjami zawodowymi. Uczestnicy w trakcie spotkania omawiali następujące zagadnienia:
Trudny klient – próba definicji, zbudowanie obrazu
Typologia trudnych klientów – diagnoza, metody pracy
Opór klienta – przyczyny, metody pracy z oporem
Metody przeciwdziałania sytuacjom trudnym – narzędzia
Techniki komunikacji w pracy z trudnym klientem – jak sobie radzić z trudnymi osobami
Postawa asertywna w pracy z trudnym klientem
Spotkanie prowadziła Monika Kielak – psycholog, doradca zawodowy. Uczestniczka szkoleń z zakresu m.in.: mediacji, coachingu, nowoczesnych metod kształcenia, zarządzania stresem. Ukończyła studia podyplomowe Psychologia i negocjacje w biznesie. Posiada doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą oraz dorosłymi — zarówno indywidualnie, jak i grupowo. W pracy łączy elementy terapii poznawczo- behawioralnej, systemowej i humanistycznej, dopasowując sposób prowadzonych działań do indywidualnych potrzeb.